Vertalen van de Klantvraag/gebruikersadoptie

Het komt regelmatig voor dat geïmplementeerde DMS-systemen voldoen aan de eisen die van tevoren door de organisatie waren gesteld, maar niet voldoen aan de behoefte van de organisatie. Er is namelijk een verschil tussen de eisen die aan systemen worden gesteld en begrijpen waarom deze eisen zijn gesteld.

Voor een succesvolle implementatie is het belangrijk dat de processen van een organisatie in kaart worden gebracht. Niet minder belangrijk is om te kijken of deze processen ook daadwerkelijk nodig zijn, alvorens een oplossing te implementeren. Wat heeft de organisatie nodig om in zijn behoefte te voorzien? Dit klinkt wellicht simpel, maar dat is het niet. De manier waarop behoeften in kaart worden gebracht zijn belangrijk, maar er moet ook gekeken worden naar waar deze behoeftes uit voortkomen. Als het probleem niet duidelijk is, zal de oplossing ook nooit gevonden worden. Het is belangrijk om te weten waarom de organisatie een oplossing nodig heeft om een beter perspectief te krijgen in de business requirements.

Online

De workshops worden volledig online verzorgd. Dankzij de talloze leervormen in de online leeromgeving, kun je effectief, met sociale interactie op afstand bij ons workshops en trainingen blijven volgen. Zoals je gewend bent staat persoonlijke aandacht, kwaliteit en praktijkgerichte toepasbaarheid nog steeds centraal.

Voor wie

Deze workshop is bestemd voor medewerkers binnen het vakgebied van informatiemanagement, o.a.  informatiespecialisten, informatiebeheerders en DIV adviseurs. Daarnaast is de cursus interessant voor medewerkers die meer willen weten over het vakgebied van informatiemanagement.

Niveau

Basisworkshop

Datum 27 oktober
Tijdstip 09:30 -12:30 uur
Prijs €395,-
Schrijf je in
Inhoud
Probleemoplossingsproces
Gebruikersbehoefte in kaart brengen
Inventariseren van de ‘what’ en de ‘how’ om de juiste aanpak van implementatie te selecteren
Schetsen van alternatieven voor een oplossing, gericht op haalbaarheid